Telefonproblem vid Ågårdens vårdcentral
Publicerad fredag, 04 november 2022, 16:53 av Björn SmitterbergLäsare har hört av sig om svårigheter att ringa till Ågårdens vårdcentral. Här kommenterar Maria Dalemar det hela.
– Det stämmer tyvärr att vi under en tid haft sämre telefontillgänglighet än tidigare. Det beror på många inkommande samtal i kombination med sjukdom och annan frånvaro bland de medarbetare som besvarar samtalen.
– Vi gör allt vi kan för att förbättra läget och i dag har det varit möjligt att ringa in till strax efter kl 13.
Telefonsamtal för önskemål om receptförnyelse kommer nu till en röstbrevlåda och alla patienter blir uppringda samma dag.
– För att belysa antalet samtal kan jag nämna att under oktober månad besvarades 3.930 samtal, det vill säga i genomsnitt 187 samtal per arbetsdag.
Maria Dalemar är verksamhetschef vid Ågårdens vårdcentral och distriktsläkare
Ja nu var det ju så här,att efter kl 10.00 idag gick det inte att komma i kontakt med Ågårdens vårdcentral,ej heller att lämna något meddelande.