Insändare: Ris och ros till butikspersonal
Publicerad torsdag, 12 maj 2022, 07:47 av InsändareJag skulle vilja tacka Rådhuset, Konditoribageriet och Hjertberg för utomordentligt god service.
Samtidigt ger jag ris åt en viss livsmedelsbutik inom murarna.
Här får du inte ögonkontakt i kassan.
Tjejerna som jobbar här babblar om killar på golvet och i kassan så att alla hör.
Det är populärt med silikon, tatueringar, kollagen och piercingar.
I reklambladet erbjuder man rabatt hela veckan medan man tidigt på söndagen plockar bort de rabatterade varorna.
I charken kan man inte räkna eller skilja på köttdelar.
Man plockar bort populära varor då man inte får sålt vissa andra och lägger ut dessa andra i hyllorna för att få sålt dem först.
Jag är snäll nog att inte namnge butiken men jag är säker på att de flesta vet vilken jag menar.
/ Kund & samvetsgrann medborgare
Har du framfört dina synpunkter till butikens ledning?
Har vänligt kommenterat när något blivit fel i den lokala butiken. I övrigt har vissa synpunkter framförts till kundtjänst centralt.
Har du berättat för någon där att du stör dig på hur folk ser ur?
Jag har också uppmärksammat detta….
Men du är ovillig att berätta om vilken affär?
Kke kolla om man hittar butiken..fanns ju tydligen lite positvt i den… ;)
….vill jag titta på något fint så gör jag det,trots alla negativa tummar;)
Försök lite själv.
Jag blir bemött trevligt överallt.
Och vem är du att ha rätten till att bestämma hur en butiksarbetare ska se ut ?! Det är 2022, och passar det inte så finns det andra alternativ om det är jobbigt att se verkligheten!
Det går hand i hand bevisligen.
Nedklottrad personal hittar man i de butiker som får flest klagomål.
Jag misstänker att just omnämnda butik är den som har bäst grillad kyckling dock, ligger inte i utkanten av sta’n.
Du har nog mycket huvudbry, om du ska störa dig på att det finns människor med tatueringar och smink. Stackare
Vem har pratat om smink? Det är något helt annat, liksom diskreta smycken.
Ja du, Joakim;
Sverige är statt i förfall och du bidrager.
På vilket sätt då?
Så länge varorna inte är fake… Jag vet precis vilken butik du menar. Det finns ju affärspolicy som personalen ska förhålla sig till vad gäller professionalism, integritet, bemötande etc. Tror man får se ut hur man vill så länge det är hygieniskt…
Vad har silikon & tatueringar att göra med service? Jag är själv personlig assistent, jobbat i butik & mina tatueringar avgör inte om man är trevlig eller inte.
& vem är du att avgöra vem som har silikon eller inte?
Detta är mer ett personangrepp. Utseende har inget med service att göra.
Håller med insändarskribenten.
Inga personangrepp existerar då inga namnuppgifter förekommer, inte ens butikens namn.
Fokus ligger på dålig service och IBLAND korrelerar detta med attityd/dålig självkänsla i form av tatueringar och nosringar exempelvis.
Vad gäller silikon så märker man väl om Pinocchio fått hylla från en vecka till en annan.