Gå direkt till Nyheten (Insändare om Leklandet: Varför ska barn hamna i kläm?)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. Söndag 29 mars 2020

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

Insändare om Leklandet: Varför ska barn hamna i kläm?

Publicerad söndag, 23 februari 2020, 07:58 av Insändare

Varför ska barn hamna i kläm när egoister är i farten?
Frågan ställs i en insändare om Leklandet.

Det var inget problem att med ett leende ta barns pengar så sent som vid jul. Då när barnen skulle få årskort på Jecko & Jessie Lekland.

Bara några dagar senare fick en del av personalen reda på att det skulle stängas.
Senare meddelas det att leklandet skulle läggas ned för att lämna plats till vuxnas lek med padel.

Trots detta lät dom barnen aktivera sina kort. Som i många fall har getts som julklapp.

I tidningen, FB-sidan samt i personliga mail lovades det pengar tillbaka.
Detta låter ju såklart bra, men ju längre tiden går desto otrevligare blir mailen från kontaktpersonen för att till slut upphöra helt.

Erbjudandet som till sist kom via mail är skrattretande. Hälften av pengarna tillbaka för ett årskort som nyttjats i knappt en månad. För att (som kontaktpersonen själv skrev) så kan det nyttjas i Trollhättan trots att dom tidigare sagt samt skrivit på sin FB-sida att kortet endast var giltigt i Lidköping.

Hur tänker man då att de föräldrar utan tillgång till körkort och möjlighet till att ta sig cirka 6 mil enkel resa ska göra? Cykla?
Eller de föräldrar som faktiskt köpte det just för att det fanns ett lekland i Lidköping, där vi bor!

Hela beloppet för återstående tid har utlovats både från personal samt från andra delägare. (Detta finns skriftligt bevis på.)

Detta luktar bedrägeri!

VD:n och vissa av personalen visste garanterat om, när vi glatt var och köpte våra årskort o s v, att snart skulle dom stänga.

Vidare funderar och undrar man om bolaget har för avsikt att betala tillbaka utlovade pengar?

Vi har iallafall väntat två veckor på pengar som inom ett par dagar skulle betalas ut!

Vi är nu ett stort antal frustrerade, ledsna och arga föräldrar som tröttnat på kontaktpersonens och företagets beteende mot betalade kunder samt undanflykter.

Frågan är om en samlad stämning tillslut kommer att vara enda lösningen?

Men vi hoppas ändå på att en icke konkursad padelhall kanske är viktigare än att undanhålla barnen sina julklappar, pengar och presenter!

Flera argsinta föräldrar!

____________________________
Redaktören har  valt att göra vissa ändringar i insändaren. Det är inte artistparet  Jecko & Jessie som står bakom Leklandet och alltså inte är ansvariga. Enligt uppgift lämnade i kväll uppges att alla ska få sina pengar tillbaka.
Jecko & Jessie skall alltså  inte hållas ansvariga. Lidköpingsnytt har under dagen fått många kommentarer som tycker att företaget bakom Leklandet skött givna löften dåligt. Lidköpingsnytt har försökt finna en kontaktväg till företaget och be det  kommentera, men uppenbarligen har det inte gått fram.
Tills vidare stoppas kommentarerna då det varit många för hårda ord mot företaget (som alltså inte är Jecko & Jessie).

5 kommentarer på “Insändare om Leklandet: Varför ska barn hamna i kläm?”

  1. Madeleine Svensson skriver:

    Det är fruktansvärt att inte en enda förälder/barn fått sin pengar tillbaka. Varför gör man ens såhär mot barn? En sak är säker? Det är inte vi föräldrars fel att dom stängde leklandet, men i alla mail får man känslan av att den som svarar anser att det är så fallet är.

  2. Carin Edqvist skriver:

    Jag köpte årskort i slutet av Juni, men enligt deras uppgifter så köpte jag de i slutet av april. Så allt blev fel från början me dotterns kort. Som tur var hade jag underlag som styrkte att jag köpte de i slutet på juni. Kvittot som jag hade tog dom på annandagen eftersom jag först då fick plastkortet…
    När jag köpte årskortet fanns inget lekland i Trollhättan så att hänvisa till de känns helt fel. Hade de inte vart för att leklandet fanns i Lidköping så hade jag ALDRIG köpt ett årskort.

  3. Evelin skriver:

    Alla skall få sina pengar tillbaka? Visst, halva summan sattes in i dag.

  4. George safadi skriver:

    Det spelas ingen roll under vilken månad köpte jag års kort, dem måste betala hela beloppet tilllbaka eftersom dem som har har stängt och det var deras beslut.

  5. Anders skriver:

    Och en vecka till har gått med total tystnad från företaget, trots att ”Jecko” lovade att allt skulle betalas tillbaka, det var hans krav.

Kommentarerna är stängda