Gå direkt till Nyheten (Poliser hittade pistol bland knarkare)

 
  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 18 april 2024

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

Poliser hittade pistol bland knarkare

Publicerad Wednesday, 09 June 2010, 14:55 av Redaktionen

En bilist stoppades vid 13-tiden på Åhlénsparkeringen i Lidköping. Den kvinnliga föraren misstänktes för drograttfylleri. De tre manliga passagerarna fick vänta på platsen, även de misstänks vara påverkade.

Hon omhändertogs för provtagning och poliser sökte igenom bilen för att försöka finna narkotika hittades en pistol. Det medförde att alla fyra nu sitter vid polisen med misstankar om narkotikabrott och vapenbrott.

33 Kommentarer
Inline Feedbacks
Visa alla kommentarer
Turbojocke
Gäst
Turbojocke
9 June, 2010 03:05

När släpps dom så man kan ta skydd.Förhoppningsvis så kanske dom inte får tillbaka pistolen ,men detta är ju inte klokt.Snart går väl var och varannan brotsling med en picka på sej !!!Var får man vara lugn och ifred för detta buset!!!Det blir ju bara värre och värre.MER POLISER NU SOM FÅR TA I MED HÅRDHANDSKARNA!!!!

Ronney Hedvall
Gäst
Ronney Hedvall
9 June, 2010 04:34

Kan man få licens i självförsvarssyfte:-)

ella
Gäst
ella
9 June, 2010 06:11

Ja, detta är illa. vågar man ta sig en tur i stan om man skulle vilja. kallar det inte bus utan ligister, de får säkert inte vapnet tillbaka men de har väl möjligheter till att få fram flera.

Elof
Gäst
Elof
9 June, 2010 08:30

Turbojocke
Jo, att de skulle få lite stryk gör ju säkert att de slutar med sina droger.

Turbojocke
Låter ju som en bra idé att ännu fler vapen finns på stan. Blir säkert både färre skadade då och svårare för brottslingar att få tag på dessa vapen.

Rättvisan
Gäst
Rättvisan
9 June, 2010 09:31

skulle dom få stryk skulle dom ju bara ta annu mera droger för att döva det …och beväpna sig mer…

rollf
Gäst
rollf
9 June, 2010 09:51

Elof, vad är lösningen i din flum värld? Västindien kryssningar för brottslingar som på 80 talet kanske?

Jan
Gäst
Jan
9 June, 2010 11:05

Lås in dom, och kasta bort nyckeln.

Oven
Gäst
Oven
9 June, 2010 11:31

Hur mycket brottslighet begås under alkoholpåverkan? Vill rollf förbjuda alkohol också? Mycket pengar att spara för samhället isf.
Försök komma åt “sjukdomen” istället för att enbart försöka lindra symptomen, för det är det rollf och andra gapar efter.

0510!!
Gäst
0510!!
9 June, 2010 11:55

vad tänker ni allihopa med.tycker varenda jäkel bara tjatar om nej,, men vart är lidköping på väg folk får stryk hela tiden och nu skjuter dom folk utan för bolaget med… ska man inte vara säker nån stans!! just de att folk alltid tror de värsta.. okej han hade en pick inte bra, man han skjuter la inte vem som helst bara för skoj skull.. ni får slappna av i lidköping.. ni är säkra, för de mesta iaf.och de e inte lilla oskyldiga lkp,inte nojja nu

Agust Vråk
Gäst
Agust Vråk
10 June, 2010 07:36

#0510
Pistoler och folk som dör av knivar: Säkert? Är nog på tiden att du vaknar upp.

Jan
Gäst
Jan
10 June, 2010 08:43

Oven.
Vad är det för “sjukdom” som tvingar folk att börja med droger? Det finns något som heter att ta ansvar för sina handlingar., har du hört talas om det?
Det är inte rimligt att skylla ifrån sig så fort det går snett i livet. Världen är ingen skyddad verkstad.

Kilroy
Gäst
Kilroy
10 June, 2010 09:13

Nu skriker alla at polisen skall göra mer och “ta i med hårdhandskarna” och det håller jag med om. Denna ligistverksamhet som går allt lägre ner i åldrarna måste stoppas MEN så fort polisen tar till lite hårdare tag står samma personer och gapar om polisbrutalitet. Det är inte lätt att vara polis. Först måste föräldrar ta mer ansvar, det är helt fel att barn på 12-13 år springer ute själva sent på kvällarna.

Tycka
Gäst
Tycka
10 June, 2010 09:26

“0510” instämmer i ditt uttalande. Visst de förjävligt med vapen/narkotika o allt annat jävelskap som händer MEN oss “valiga” löper liten risk då de som brukar använder sig utav skiten i sina egna kretsar.

0510!!
Gäst
0510!!
10 June, 2010 09:26

ja ohåller mid dig ovan… och vråken eller vad du nu heter=) hehehe bara för att vi hade ett kniv mord nyss så målar ni upp Lidköping som värsta gangster hålan.. fan gå inte ut efter kl 8 då blir du ner knivad eller sjukten.. de enda jag sägher e slappna av för gud skull

Oven
Gäst
Oven
10 June, 2010 10:17

I detta fall kan vi kalla den Jans syndrom eftersom det enbart var en liknelse och alltså inte ngn sjukdom i sig som åsyftades.

Agust Vråk
Gäst
Agust Vråk
10 June, 2010 11:24

#0510
Förstår på ditt sätt att stava och uttrycka dig att du inte är så gammal. Ser man utvecklingen över en längre horisont så är tendensen skrämmande. Är det detta samhälle vi vill ha där man är tvungen att beväpna sig och där man skaffar sig respekt genom att slå ner och hota andra människor? För MIG så är det högst onaturligt. Hur är det med dig?

Jan
Gäst
Jan
10 June, 2010 11:54

Du får kalla det vad du vill, Oven men du har inte svarat på min fråga: Vad är det som tvingar folk att börja med droger, för att efteråt skylla på än det ena och än det andra? Taskig uppväxt, blev alltid vald sist i brännbollen på gympan eller vad menar du?

Oven
Gäst
Oven
10 June, 2010 01:03

Frågan är felformulerad Jan. Jag vet inte varför du använder dig av formuleringen “tvingar”. Vem “tvingar” folk att köra rattfulla? Vem “tvingar” folk att fiffla med bokföringen? Men sanningen är att ju mer socialt ojämlikt ett samhälle är desto mer kriminalitet, detta visar alla tänkbara internationella studier.

Jan
Gäst
Jan
10 June, 2010 03:32

Världen är inte, har aldrig vart och kommer aldrig att bli rättvis. Det vet både du och jag, Oven. Man får göra det bästa av situationen. Jag hävdar fortfarande att till styvende och sist är folk ansvariga för sina hanlingar och beslut, felaktiga eller riktiga. Vissa läxor är svårare att lära än andra, och då får man ta konsekvenserna av det. Det kan inte vara för mycket begärt.

ella
Gäst
ella
10 June, 2010 03:57

vad får föräldrar att ta med sina barn ut i brottsliga syften. som i ovanstående, är det sedan så konstigt om ungarna inte vet hur man ska uppföra sig. hjälp dem att få veta hur man ska leva vad för normer och regler som gäller så finns en chans att de vet att uppföra sig efter lagar o oskrivna lagar också. men får de aldrig lära detta kan de heller inte förstå att de gör fel.

Oven
Gäst
Oven
10 June, 2010 06:44

Du kan ju ta studentfirandet som exempel Jan, vem tvingar ungdomarna att dricka, varför tillåter föräldrar ungdomarna att dricka när de tar studenten. Några enstaka av dessa kommer säkerligen att brottas med alkoholproblem i framtiden, troligen utan att de vill det.

Nisse
Gäst
Nisse
10 June, 2010 09:02

Din världsuppfattning är nog det dystraste jag stött på, Oven…

Jan
Gäst
Jan
10 June, 2010 09:07

Oven.
Jag tror att både du och jag är ganska överens om att det finns stora brister i dagens barnuppfostran, och orsakerna till det kan man nog diskutera i all evighet. En personlig gissning är att en av orsakerna kan vara spruckna förhållanden / äktenskap. Kanske borde man införa “körkort” på att bilda familj.
(Snälla red. ta inte bort detta)

Oven
Gäst
Oven
10 June, 2010 09:29

Tycker inte ungdomarna på något sätt är sämre idag än de var när jag själv var ung. Det var precis samma gnäll då från de äldre hur ohyfsade vi ungdomar var. Nu vet jag ju inte hur gammal du är Jan men det är alltid “lätt” att ha åsikter om andras “ouppfostrade” ungar. Mina barn och andras ungar som man säger. Tycker de är kanon som jag träffar på jobbet, och de sköter sig precis lika bra som alla andra.

0510***
Gäst
0510***
10 June, 2010 10:35

Agust Vråk. vad spelar min ålder för roll. då får la jag säga att ja märker att du är multi¨gammal på ditt pensioner aktiga sätt… men ne de e klart de inte ska behöva var så men de är ju inte så de är.. de har vart några eller nån stor incident sen tror hela stan att lidköping är rena vilda västen… därför säger jag de igen slappna av, vi bor i en fin och nogorlunda lugn stad. och Agust Vråk rättar du mina stavfel

Bålli.
Gäst
Bålli.
10 June, 2010 10:42

Ni som har med barn och ungdomar att göra ! GLÖM ALDRIG att ge dem beröm när de gör något som är bra. Det stärker deras självkänsla i framtiden. Detta är viktigt !

Jan
Gäst
Jan
10 June, 2010 10:46

Oven.
Jag är född -59, och har inga barn. Efter vad jag läser i tidningar om stökiga klassrum med skolungar som skriker åt både varandra och lärare med svordomar och könsord så är jag väldigt glad att jag inte jobbar i den miljön. Flumskola är väl bara förnamnet!

Oven
Gäst
Oven
11 June, 2010 08:38

Det är väl vad media är intresserade att skriva om Jan. Finns säkerligen enstaka skolor som har problem men det har jag inga direkta erfarenheter av personligen. Tycker framförallt att de lärare mina egna barn haft har varit fantastiska, men vi har kanske haft tur.

Jan
Gäst
Jan
11 June, 2010 09:00

Möjligt att det gäller enstaka skolor, men om det så bara gäller en skola så är det väl en för mycket.

Oven
Gäst
Oven
11 June, 2010 11:00

Problem uppstår väl överallt i samhället Jan? Det viktiga är väl att de löses när de uppstår.

Jan
Gäst
Jan
11 June, 2010 03:24

Javisst.

martin
Gäst
martin
14 June, 2010 01:29

håller med 0510, sluta tro att det är någon ghetto-håla vi lever i. “Fan kan inte gå ut det är gäng överallt som skjuter ner folk”. Narokitkan flödar fritt,bara fråga gunbritt i kassan så har hon det åt dig. Allt är inte så lätt som alla målar upp det, ni fattar inte hur trygga ni är. Hur skulle en ute kväll i tex göteborg sluta för er? Kan lova er att det är 100 gånger värre där med.

Chill
Gäst
Chill
22 June, 2010 08:39

Ja Göteborg är en rätt lugnt stad om man jämför med kriminaliteten till ytan.