Gå direkt till Nyheten (Kundpaneler ska förbättra kontakt
mellan företag och kommun i Lidköping)

 
  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 28 March 2024

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Mer eller mindre relaterat

Kundpaneler ska förbättra kontakt
mellan företag och kommun i Lidköping

Publicerad Thursday, 22 April 2010, 12:12 av Björn Smitterberg

Näringslivsorganisationer och kommunledningen har beslutat att bjuda in till gemensamma samtal om frågor som rör näringslivsutvecklingen i Lidköping. Katarina Bergström som de senaste veckorna varit ledare för kommunens arbete med att bli bättre på att bemöta kunder skall få inleda en ny samarbetsform.

– Vi vill ha med 40 företagare i olika storlekar och i olika branscher som vid ett par möten deltar i det här arbetet, säger Ingvar Svensson, ordförande i Samverkansgruppen.

Avsikten är att vid ett första möte den 6 maj låta företagare, politiker och tjänstemän från kommunstyrelse och nämnder träffas under ledning av Katarina Bergström.

– De skall bli ett övergripande möte, men här skall vi också dela in oss i olika kundgrupper som fortsätter med ett särskilt möte med en speciell nämnd.

Från kommunen har kommunledningen kallat bl a ordförande och vice ordförande samt förvaltningschefer vid Samhällsbyggnadsnämnden, Miljö- och byggnämnden, Social- och arbetsmarknadsnämnden, kommunstyrelsen och Teknisk servicenämnd, samt Värmeverket. Även en del handläggare har ombetts delta.

– Det här är ett nytt sätt att tackla kontakterna mellan kommunen och näringslivet, säger Ingvar Svensson.

– Det är inte meningen att pressa företagarna med en massa möten, utan vi skall försöka vara effektiva och nå fram med budskap om vad vi önskar av varandra.

Ingvar Svensson i Samverksansgruppen tar gärna emot frågor och anmälningar per tel 0706-35 18 71.