Gå direkt till Nyheten (Löjrom från Vänern på plats i New York!)

 
  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. 26 juli 2017
  1. Dagens namn:
  2. Jesper
  3. I morgon:
  4. Marta

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

De senaste kommentarerna

Se fler kommentarer

Mötesplatsen i dag

ONSDAG 26 JULI

SeniorCenter, Målaregatan 22, tele 771288
10:30 Sittande yoga, drop in!
14:00 Sommarbingo, 5 spel med paus för fika, vinst till alla! Kostnad 15kr/bricka

Musikunderhållning
18: Kaffestugan vid Falkängen

Bio och livesändningar som visas på Folkets Hus (föreställningar på Röda Kvarn anges särskilt):
18.00 Spider-Man: Homecoming, 11 år
18.00 Dumma mej 3 (sv. tal), 7 år
20.15 Apornas planet: Striden, 15 år
20.45 Baby Driver, 15 år

Hela Mötesplatsen – klicka

Löjrom från Vänern på plats i New York!

Publicerad torsdag, 11 september 2014, 14:39 av Redaktionen

LojromEn leverans av svenska livsmedel, däribland svensk löjrom från Vänern, har just landat på amerikansk mark, levererat av Swedish Menu.

Det amerikanska och webb-baserade gastronomi & resemagasinet ”Honest Cooking” arrangerar i dagarna ”North Festival” i syfte att lyfta fram nordisk gastronomi där Västsverige spelar en central roll.

Arrangemanget äger rum i New York mellan den 12 och 20 september. Det är den välrenommerade kocken Frida Ronge från Restaurang vRÅ i Göteborg som står för de svenska gastronomiska inslagen.

Under varumärket TrySwedish samsas Visit Sweden med Västsvenska Turistrådet och satsar härmed på att profilera västsvensk gastronomi hos branschfolk i USA samt hos ”Honest Cookings” läsare. Uppdraget ligger i linje med den svenska regeringens vision ”Sverige, det nya matlandet”.

– Det är en ära att få axla ansvaret för att alla svenska råvaror ska finnas på plats i tid och i rätt kvalitet i dessa sammanhang. Tidigare i år har även leveranser till London och Kanada genomförts vid liknande uppdrag och det är en spännande utmaning varje gång, säger Camilla Bender-Larsson, som driver Lidköpingsföretaget Swedish Menu.

camilla_bender_larsson_1012– Hittills har det alltid gått vägen. Swedish Menu´s affärsidé är att förmedla smakupplevelse och väcka intresse för samtida svensk matkultur internationellt.Det är precis vad dessa uppdrag innebär. Kan dessutom produkter från Lidköpings kommun komma med på ett hörn, är det extra roligt.

Inga kommentarer

Kommentarsfunktion är inaktiverad för denna nyhet