Gå direkt till Nyheten (Löjrom från Vänern på plats i New York!)

 
  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. Torsdag 22 juni 2017
  1. Dagens namn:
  2. Paulina och Paula
  3. I morgon:
  4. Adolf och Alice

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

De senaste kommentarerna

Se fler kommentarer

Mötesplatsen i dag

TORSDAG 22 JUNI

SeniorCenter,  Målaregatan 22, tele. 771288
9:30-10:30 Cirkelträning, drop in!
14:00 Kom till SeniorCenter och spela Bridge eller Canasta!

Bio och livesändningar som visas på Folkets Hus (föreställningar på Röda Kvarn anges särskilt):
18.00 Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge, 11 år
18.00 Vilse i Paris, Barntillåten
20.00 The Mummy, 15 år
20.45 Ingenting och allting, 7 år

Hela Mötesplatsen – klicka

Löjrom från Vänern på plats i New York!

Publicerad torsdag, 11 september 2014, 14:39 av Redaktionen

LojromEn leverans av svenska livsmedel, däribland svensk löjrom från Vänern, har just landat på amerikansk mark, levererat av Swedish Menu.

Det amerikanska och webb-baserade gastronomi & resemagasinet ”Honest Cooking” arrangerar i dagarna ”North Festival” i syfte att lyfta fram nordisk gastronomi där Västsverige spelar en central roll.

Arrangemanget äger rum i New York mellan den 12 och 20 september. Det är den välrenommerade kocken Frida Ronge från Restaurang vRÅ i Göteborg som står för de svenska gastronomiska inslagen.

Under varumärket TrySwedish samsas Visit Sweden med Västsvenska Turistrådet och satsar härmed på att profilera västsvensk gastronomi hos branschfolk i USA samt hos ”Honest Cookings” läsare. Uppdraget ligger i linje med den svenska regeringens vision ”Sverige, det nya matlandet”.

– Det är en ära att få axla ansvaret för att alla svenska råvaror ska finnas på plats i tid och i rätt kvalitet i dessa sammanhang. Tidigare i år har även leveranser till London och Kanada genomförts vid liknande uppdrag och det är en spännande utmaning varje gång, säger Camilla Bender-Larsson, som driver Lidköpingsföretaget Swedish Menu.

camilla_bender_larsson_1012– Hittills har det alltid gått vägen. Swedish Menu´s affärsidé är att förmedla smakupplevelse och väcka intresse för samtida svensk matkultur internationellt.Det är precis vad dessa uppdrag innebär. Kan dessutom produkter från Lidköpings kommun komma med på ett hörn, är det extra roligt.

Inga kommentarer

Kommentarsfunktion är inaktiverad för denna nyhet