Gå direkt till Nyheten (Popmusiken fyllde Lidköpings torg)

  1. Lidköpingsnytt.nu
  2. Lördag 16 februari 2019
  1. Dagens namn:
  2. Julia och Julius
  3. I morgon:
  4. Alexandra och Sandra

Sök i Lidköpingsnytt arkiv

Popmusiken fyllde Lidköpings torg

Publicerad fredag, 27 juni 2008, 21:39 av Björn Smitterberg

Inte lika mycket folk som på nyårsaftonen, och inte lika hög stämning. Men mycket folk var det och många händer gungade i takt med musimk på den radiosända musikfestival som i kväll genomförts på Nya Stadens torg. Velvet var en av de artister som ryckte loss publiken så det sprakade och rökte.

 

Lugnt kan sägas att det var tusentals personer som kom till torget för den här festen och många goda artister var med. Alcazar är en artistgrupp som var med och som presenterades som en diskobomb och avslutade en parad av artister som medverkade.

Rådhusets balkong fick i kväll utgöra VIP-läktare – och här var förstås kommunen representerad. Hoppas alla blev nöjda, för det var inte alldeles gratis för Lidköping. Kommunens budget ligger på 490.000 kronor och spetsen för det här stod Sockerbrukets Ungdomsverksamhet som vill dra till sig unga.

Men medelåldern på torget var nog inte den som brukar vara i ungdomsverksamheten – för på torget var det alla möjliga åldrar denna kväll.

7 Comments

  1. xxxx

    490.000kr!!! För detta ?! Använd pengarna till något värt istället…

  2. Maria

    Tycker det är roligt att nya stadens torg nyttjas på olika sätt!!

  3. En Som Stod Längst fram!!

    Tycker det här var ett utmärkt val, jag i alla fall hade jätte kul och hoppas att komunen är smarta och gör något liknande nästa år också!!

  4. Han som inget såg

    När ska folk lära sig att inte ta med paraply fram till en konsert……
    Vi såg inget och då tog vi våra REGNKLÄDER & gick hem

  5. HIC

    Toppenbra arrangemang. Lidköpings kommun gick in med en liten del av vad arrangemanget kostade och fick ett väl förpackat arrangemang som har en bred målgrupp.

    Toppen!!

    Tack Annika Stedner som stod på dig (och givetvis övriga som biföll förslaget).

  6. Ingo

    490 000/2500 (Uppgift från NLT)=196 kr per person som var där i spons. Det är nästan lika mycket som en biljett på göteborgsoperan sponsras med.

    Men då är det inte en kommersiell radiokanal som är huvudman för verksamheten. Helt obegripligt att en kommun kan lägga pengar på sådant här. Det har inte något som helst värde för Lidköping bara för radiokanalen.

  7. WiseOne

    Bättre än en hall för 219 miljoner där ett bandylag ska husera!

Kommentarsfunktion är inaktiverad för denna nyhet